https://schoolbag.sg/story/surviving-the-future-with-lifelong-learning
នេះជាការវិនិយោគ ជាការគាំទ្រ និងការតម្រង់ទិសរបស់គេ ។
វាជាផ្នែកនៃតួនាទីកាតព្វកិច្ចរបស់គេ ជាកិច្ចការគ្រប់គ្រងរបស់គេ
ជាផ្នែកនៃដំណោះស្រាយសម្រាប់ទាំងពេលបច្ចុប្បន្ន និងអនាគត ។
មិនមែន: ឧទាហរណ៍ប្រៀបធៀប: បើមានសមាជិក
ក្នុងគ្រួសារអ្នកចូលចិត្តផឹកជោគជាំ និងស្រវឹងបើកបរ តើអ្នកនឹងបញ្រ្ចក និងអូសទាញបន្ថែមដូចជា
"មានទៅស្អីគេផ្សាយពាណិជកម្មលើកទឹកចិត្ត ផឹកមានរង្វាន់ កន្លែងផឹកព្រោងព្រាត ហើយមាន
ទៅស្អីស្រវឹងបើកបរទៅ ម៉េចក៏ម៉េចទៅ ឬក៏យ៉ាងម៉េច?"
សំនួរចម្បងៗអាចលើកឡើងថា:
-តើត្រូវធ្វើអ្វី? តើមានផលប្រយោជន៍រួមអ្វីខ្លះសម្រាប់ទាំងពេលបច្ចុប្បន្ន
និងអនាគត? តើមានដំណោះស្រាយច្បាស់លាស់អ្វីខ្លះ? តើមានផែនការ
សកម្មភាពជាប្រចាំ និងមានវិធានការណ៍ដូចភ្លៀងរលឹមអ្វីខ្លះ (ឧ.ថាជីវិត
ឥតខ្ចោះ តើត្រូវធ្វើអ្វីខ្លះអញ្ចឹង? មានកូន និងធ្លាប់ជាសិស្ស តើការគាំទ្រ
ការតម្រង់ទិស ការពន្យល់បង្ហាញសំខាន់ប៉ុណ្ណា? ឬក៏ម៉េចក៏ម៉េចទៅ?
ល្អយកតែខ្លួនឯង?) ដើម្បីគ្រប់គ្រងបញ្ហា និងការប្រឈមឲ្យនៅអប្បរមា
និងផ្ទុយទៅវិញ ទាញបាន និងធានាបានផលចំណេញ និងអត្ថប្រយោជន៍
ជាវិជ្ចមានជាអតិបរមា?
-តើអាចបែងចែករវាងរឿងត្រឹមត្រូវ និងខុស និងរឿងគួរពិចារណាឬទេ? ចុះ
បើច្បាស់លាស់ និងហ្មត់ចត់ពីគម្រូល្អ និងឧទាហរណ៍វិជ្ជមានមានផលប្រយោជន៍
ដល់សាធារណ:ជន ហេតុអ្វីមិនផ្សព្វផ្សាយ មិនបញ្រ្ជាប និងបើកចំហ? ចុះបើថា
មានចំណុចខ្វះខាត មានការយល់ដឹងទាបអី ហេតុអ្វីក៏មិនប្រឹងប្រែងផ្សព្វផ្សាយ និង
បញ្រ្ជាប? ស៊ីងហ្គាពួររឹងមាំ និងអភិវឌ្ឃន៍យ៉ាងនេះៗ នៅតែគេប្រឹងប្រែងធ្វើ
ចុះហេតុអ្វី មិនរៀន និងច្នៃពីរឿងត្រឹមត្រូវ?
-តើបានប្រឹងប្រែងបំពេញតួនាទីកាតព្វកិច្ចឬទេ? តើកំពុងរវល់លើអ្វី?
។ល។
សូមអានបន្ថែម:
មិនចូលចិត្តអាន ការយល់ដឹងទាប មិនសូវចង់ដឹង ចង់តាមដាន
តែតើព័ត៌មានផ្តល់ទូលំទូលាយតាមច្រកណា និងវិធីណាខ្លះ? អត្ថបទអាន
សម្រាប់ពិចារណា ការចែកចាយជាសកម្ម និងជាប្រចាំ? ឬចាំលោកអេ
លោកប៊ីថាឆ្វេង ឆ្វេង ស្តាំ ស្តាំ ហើយចាំតែហ៊ោរ ចាំតែបន្ទរទៅ ឬក៏ម៉េច?
បែបស៊ីងហ្គាពួរប្រជាពលរដ្ឋម៉ាង៉ៃៗគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ បានគេប្រឹងផ្សព្វផ្សាយ
ប្រឹងរម្លឹក និងប្រឹងដាស់តឿនយ៉ាងនេះៗ ។ ក្រសួងអប់រំរបស់គេអីមានអត្ថបទ
អានជារឿងដោយបញ្ចូលការប្រឹងប្រែង មេរៀនលើកទឹកចិត្ត ការប្រឈម និង
ដំណោះស្រាយអីជាដើម! ក្រសួងការងារគេអីចែកចាយអត្ថបទទាក់ទងនឹង
ការគ្រប់គ្រង ទាក់ទងនឹងគំនិតអីជាទៀងទាត់ជាដើម ។ ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច
បង្ហោះពីថវិការជាតិឆ្នាំ២០១៥លើ Youtube និងក្រសួងនិមួយៗពន្យល់ពី
ផលប្រយោជន៍ ពីគម្រោងសកម្មភាពផែនការងាយយល់ បំបែកជាចំនុចតូចៗ
ស្រួលយល់ហើយបង្ហោះលើទំព័រផ្លូវការលើFacebook តាមក្រសួងនិមួយៗ ជាដើម ។
នៅអ៊ីនធើណែតគេមានសេចក្តីណែនាំ ការបញ្រ្ជាប និងមេរៀន
តាមសាលាដើម្បីគ្រប់គ្រងបញ្ហាឲ្យនៅអប្បរមា និងទាញយកផលចំណេញ
ផលវិជ្ជមានឲ្យបានជាអតិបរមាជាដើម ។ មានទេ?
-http://www.straitstimes.com/news/singapore/more-singapore-stories/story/singapore-budget-2015-numbers-20150223
-http://www.ecda.gov.sg/Pages/ECC_14_Home.aspx
No comments:
Post a Comment