សូមសំណូមពរក្រសួងអប់រំនូវចំនុចមួយចំនួន :
១) បង្កើតប្រព័ន្ធទូរស័ព្ទដែលលោកគ្រូ អ្នកគ្រូអាចទំនាក់ទំនងអាណាព្យាបាល
សិស្សនៅពេលសិស្សអវត្តមាន ។ (រឿងនេះដើរក្រោយសាលាឯកជនឆ្ងាយណាស់ ។)
២) ទទួលស្គាល់ទុក្ខលំបាករបស់លោកគ្រូ អ្នកគ្រូ និងអ្នកអប់រំ ១)ដោយសា
ប្រាក់ខែមិនគ្រប់គ្រាន់ ២)ម៉ោងបង្រៀនចង្អៀតមិនមានពេល ៣)ត្រូវត្រៀម
មេរៀន ការស្រាវជ្រាវ កែកំនែកិច្ចការសិស្ស ។ល។ ប៉ុន្តែសូមសំណូមពរលោកគ្រូ
អ្នកគ្រូសហការណ៏ជាមួយអាណាព្យាបាលសិស្ស ផ្តល់ប្រឹក្សា (Consultation) ជួប
ជាមួយគ្នា ឧទាហរណ៏ហេតុអ្វីការសិក្សាមុខវិជ្ជាដដែលរបស់សិស្សធ្លាក់ចុះ? ហេតុ
អ្វីកូនសិស្សមានអារម្មណ៏ស្រពាប់ស្រពោនមួយរយះ ទន្ទឹមនឹងនេះការសិក្សាធ្លាក់ចុះ?
ហេតុអ្វីនៅលើមុខ ឬដៃកូនសិស្សមានស្នាមវ៉ៃ ស្នាមដាច់មើលដូចជាការវ៉ៃតប់
ឬដោយសារការប្រើហិង្សា? (រឿងនេះក៏ដើរក្រោយសាលាឯកជនដែរ បើទោះ
សាលាឯកជនមិនទាន់មានការផ្តល់ប្រឹក្សា តាមដានការវិវឌ្ឃន៏នៃការ
សិក្សារបស់សិស្សបានជារៀងរាល់ខែ ។ )
៣) សូមសំណូមពរមានបណ្ណាល័យតាមសាលាមួយៗ និងដំណើរការជាទៀងទាត់ ។ លោកនាយកនាយិការអាចផ្តួចផ្តើមការកសាងបណ្ណាល័យដោយបដិភាគ ថវិការជាមួយអាណាព្យាបាលសិស្សតាមសាលា និងការរៃអង្គាសថវិការពីសប្បុរសជនអ្នកឧកញ៉ា អ្នកជំនួញ អង្គការ និង
ថ្នាក់ដឹកនាំនានា ។ ធ្លាប់ដឹងមានអង្គការគេអាចជួយសង់បណ្ណាល័យ ដោយជួយទាំងស្រុងឬប្រជាជនមូលដ្ឋានគ្រាន់តែជួយបដិភាគប្រហែល ១៥ ទៅ ២០ភាគរយនៃតម្លៃសរុប ។ការបដិភាគ ការរួមចំណែកដើម្បីលើកទឹកចិត្ត និងជំរុញការចូលរួម និងថែរក្សា (Entitlement Mentality!) ។ និងសូមមានសៀវភៅដែលកូនសិស្សអាចអាន អាចស្រាវជ្រាវទាក់ទងនឹង
មេរៀន និងកម្មវិធីសិក្សារបស់គេ ។ សូមទម្លាប់កូនសិស្សអានសៀវភៅ ឧទាហរណ៏មានលំហាត់ មេរៀនអាចឲ្យកូនសិស្សបើកសៀវភៅរកចម្លើយ តែក្នុងរយះពេលខ្លីដើម្បីតេស្ត៏មើលតើកូនសិស្សបានអានមេរៀន បានត្រៀមមុនមកសាលាដែរឬទេ? បើបណ្ណាល័យសម្បូរសៀវភៅ
លោកគ្រូ អ្នកគ្រូអាចរៀបចំមេរៀនដឹកនាំកូនសិស្សចូលបណ្ណាល័យ ១)បណ្តុះទម្លាប់កូនសិស្សអានសៀវភៅក្នុងបណ្ណាល័យ ស្រាវជ្រាវ និង២)យល់ពីអត្ថប្រយោជន៏ទូលំទូលាយនៃបណ្ណាល័យ ។
៤) សាលាសូមត្រួតពិនិត្យអនាម័យបរិស្ថានសាលា និងអនាម័យចំណីចំណុក ។ ការយល់ដឹងពីរបបចំណីអាហារ និងផលប៉ះពាល់ ឧទាហរណ៏អាហារមិនមានអនាម័យ អាហារសម្បូរជាតិ
ស្ករពេកអាចជួយចូលរួមថែរក្សាសុខភាពដល់កូនសិស្សបាន ។
៥) សូមជំរុះចោល និងលុបបំបាត់ការអប់រំដោយវ៉ៃ សម្លុត និងគំហកដោយមិនពន្យល់មិនណែនាំ និងប្រាប់ជារឿយៗ ។ ការអប់រំដោយវ៉ៃ សម្លុត និងគំហកចាស់គំរិល និងហួសសម័យហើយ ។
ពិតណាស់គុណភាពអប់រំត្រូវការជាចំបាច់នូវការសហការណ៏រវាងភ្ងាក់ងារពាក់ព័ន្ធដូចជាគ្រួសារ សាលា អ្នកឯកទេស និងរដ្ឋអំណាច ។ ភាគីទាំងអស់ត្រូវតែសកម្ម ចូលរួម យកចិត្តទុកដាក់ និងមានទំណួលខុសត្រូវខ្ពស់ ។
សូមជួយណែនាំ ។ សូមអរគុណ ។
(អាចអានបន្ថែម : សមត្ថភាព និងគុណភាពនៃការអប់រំ)
១) បង្កើតប្រព័ន្ធទូរស័ព្ទដែលលោកគ្រូ អ្នកគ្រូអាចទំនាក់ទំនងអាណាព្យាបាល
សិស្សនៅពេលសិស្សអវត្តមាន ។ (រឿងនេះដើរក្រោយសាលាឯកជនឆ្ងាយណាស់ ។)
២) ទទួលស្គាល់ទុក្ខលំបាករបស់លោកគ្រូ អ្នកគ្រូ និងអ្នកអប់រំ ១)ដោយសា
ប្រាក់ខែមិនគ្រប់គ្រាន់ ២)ម៉ោងបង្រៀនចង្អៀតមិនមានពេល ៣)ត្រូវត្រៀម
មេរៀន ការស្រាវជ្រាវ កែកំនែកិច្ចការសិស្ស ។ល។ ប៉ុន្តែសូមសំណូមពរលោកគ្រូ
អ្នកគ្រូសហការណ៏ជាមួយអាណាព្យាបាលសិស្ស ផ្តល់ប្រឹក្សា (Consultation) ជួប
ជាមួយគ្នា ឧទាហរណ៏ហេតុអ្វីការសិក្សាមុខវិជ្ជាដដែលរបស់សិស្សធ្លាក់ចុះ? ហេតុ
អ្វីកូនសិស្សមានអារម្មណ៏ស្រពាប់ស្រពោនមួយរយះ ទន្ទឹមនឹងនេះការសិក្សាធ្លាក់ចុះ?
ហេតុអ្វីនៅលើមុខ ឬដៃកូនសិស្សមានស្នាមវ៉ៃ ស្នាមដាច់មើលដូចជាការវ៉ៃតប់
ឬដោយសារការប្រើហិង្សា? (រឿងនេះក៏ដើរក្រោយសាលាឯកជនដែរ បើទោះ
សាលាឯកជនមិនទាន់មានការផ្តល់ប្រឹក្សា តាមដានការវិវឌ្ឃន៏នៃការ
សិក្សារបស់សិស្សបានជារៀងរាល់ខែ ។ )
៣) សូមសំណូមពរមានបណ្ណាល័យតាមសាលាមួយៗ និងដំណើរការជាទៀងទាត់ ។ លោកនាយកនាយិការអាចផ្តួចផ្តើមការកសាងបណ្ណាល័យដោយបដិភាគ ថវិការជាមួយអាណាព្យាបាលសិស្សតាមសាលា និងការរៃអង្គាសថវិការពីសប្បុរសជនអ្នកឧកញ៉ា អ្នកជំនួញ អង្គការ និង
ថ្នាក់ដឹកនាំនានា ។ ធ្លាប់ដឹងមានអង្គការគេអាចជួយសង់បណ្ណាល័យ ដោយជួយទាំងស្រុងឬប្រជាជនមូលដ្ឋានគ្រាន់តែជួយបដិភាគប្រហែល ១៥ ទៅ ២០ភាគរយនៃតម្លៃសរុប ។ការបដិភាគ ការរួមចំណែកដើម្បីលើកទឹកចិត្ត និងជំរុញការចូលរួម និងថែរក្សា (Entitlement Mentality!) ។ និងសូមមានសៀវភៅដែលកូនសិស្សអាចអាន អាចស្រាវជ្រាវទាក់ទងនឹង
មេរៀន និងកម្មវិធីសិក្សារបស់គេ ។ សូមទម្លាប់កូនសិស្សអានសៀវភៅ ឧទាហរណ៏មានលំហាត់ មេរៀនអាចឲ្យកូនសិស្សបើកសៀវភៅរកចម្លើយ តែក្នុងរយះពេលខ្លីដើម្បីតេស្ត៏មើលតើកូនសិស្សបានអានមេរៀន បានត្រៀមមុនមកសាលាដែរឬទេ? បើបណ្ណាល័យសម្បូរសៀវភៅ
លោកគ្រូ អ្នកគ្រូអាចរៀបចំមេរៀនដឹកនាំកូនសិស្សចូលបណ្ណាល័យ ១)បណ្តុះទម្លាប់កូនសិស្សអានសៀវភៅក្នុងបណ្ណាល័យ ស្រាវជ្រាវ និង២)យល់ពីអត្ថប្រយោជន៏ទូលំទូលាយនៃបណ្ណាល័យ ។
៤) សាលាសូមត្រួតពិនិត្យអនាម័យបរិស្ថានសាលា និងអនាម័យចំណីចំណុក ។ ការយល់ដឹងពីរបបចំណីអាហារ និងផលប៉ះពាល់ ឧទាហរណ៏អាហារមិនមានអនាម័យ អាហារសម្បូរជាតិ
ស្ករពេកអាចជួយចូលរួមថែរក្សាសុខភាពដល់កូនសិស្សបាន ។
៥) សូមជំរុះចោល និងលុបបំបាត់ការអប់រំដោយវ៉ៃ សម្លុត និងគំហកដោយមិនពន្យល់មិនណែនាំ និងប្រាប់ជារឿយៗ ។ ការអប់រំដោយវ៉ៃ សម្លុត និងគំហកចាស់គំរិល និងហួសសម័យហើយ ។
ពិតណាស់គុណភាពអប់រំត្រូវការជាចំបាច់នូវការសហការណ៏រវាងភ្ងាក់ងារពាក់ព័ន្ធដូចជាគ្រួសារ សាលា អ្នកឯកទេស និងរដ្ឋអំណាច ។ ភាគីទាំងអស់ត្រូវតែសកម្ម ចូលរួម យកចិត្តទុកដាក់ និងមានទំណួលខុសត្រូវខ្ពស់ ។
សូមជួយណែនាំ ។ សូមអរគុណ ។
(អាចអានបន្ថែម : សមត្ថភាព និងគុណភាពនៃការអប់រំ)
No comments:
Post a Comment